Tek Taraflı Boşanma Davası

tek taraflı boşanma davası

Boşanma davaları bilindiği gibi anlaşmalı boşanma davası ve çekişmeli boşanma davası olarak ikiye ayrılıyor. Günümüzde anlaşmalı boşanma davalarının sayısı her geçen gün artsa da hala en sık çekişmeli boşanma davalarının görüldüğünü söyleyebiliriz. Tek taraflı boşanma davası da çekişmeli boşanma davasıdır ve tek taraflı boşanma davası için iyi bir boşanma avukatıyla yol almak önem taşır. Çetinkaya Hukuk Boşanma Avukatları ile çekişmeli boşanma davası süreçleriniz daha kısa ve daha yapıcı şekilde ilerler.

Tek Taraflı Boşanma Davası Nedir?

Hayaller ve hayatlar her zaman birbirini tutmaz. Büyük bir aşkla başlayan ilişkiler çoğu zaman evlilikle taçlandırılsa da evdeki hesap çarşıya uymayınca evlilik birliğinin sonlanması da kaçınılmaz olabiliyor. Kimi zaman çiftler esasında çok da iyi anlaşamadıklarını, pek çok konuda uyuşamadıklarını evlendikten sonra daha iyi anlayabiliyor. Birlikte yaşamak her zaman çok kolay olmayabiliyor. Bunun sonucunda da boşanma davası açılıyor. Günümüzde anlaşmalı boşanma davalarının sayısı oldukça arttı. Çünkü bu şekilde boşanmak her iki taraf için de çok daha kolay ve daha az yıpratıcı. Üstelik bir de müşterek çocuk varsa bu yolu tercih etmek herkes için en makul olanı. Ancak çiftler aralarında boşanma şartlarında anlaşamıyorlarsa o zaman anlaşmalı boşanmak da mümkün olmuyor. Bir de tek taraflı boşanma davası var. Yani eşlerden birinin boşanmak istememesi hali… Ya da eşlerden birinin diğer eşten bağımsız bir şekilde boşanma davası açması durumu…Bu nedenle tek taraflı boşanma davası da çekişmeli boşanma davası olarak karşımıza çıkıyor. Tek taraflı boşanma davaları anlaşmalı boşanma davalarına kıyasla çok daha fazla zaman alıyor. Dava açarken iyi bir boşanma avukatı ile birlikte yola çıkmak bu davaların seyri açısından önem taşıyor.

Tek Taraflı Boşanma Davası Ne Kadar Sürüyor?

Boşanma davalarında süreci belirleyen pek çok unsur var. Eşlerin boşanmanın koşullarında aralarında uzlaşmaya varıp varmadıkları, nafaka, müşterek çocuğun velayeti gibi konuların karara bağlanması gibi pek çok detay dava sürecini etkiliyor. Tek taraflı boşanma davalarında ise eşlerden birinin boşanmayı istememesi durumunda dava süreci ciddi anlamda uzayabiliyor. Tek taraflı boşanma davalarında eşler ortak bir boşanma protokolü hazırlamadıkları için davanın tek celsede sonuçlanmasını beklemek hata olur. Tek taraflı boşanma davası, ancak eşlerin protokol maddelerinde anlaşmalarıyla tek celsede karara bağlanabilir fakat bunun örneğinin çok çok az olduğunu hatırlatalım. Tek taraflı boşanma davalarının çekişmeli davalar oldukları için eşlerin müşterek çocukları ya da mal varlıkları bulunuyorsa anlaşmazlık yaşanması da çok yüksek bir ihtimaldir. Böyle durumlarda hakim ön inceleme duruşmasının ardından davayı karara bağlamak için yeni bir dava günü belirleyebiliyor.

Boşanma davalarında davanın sonuçlanmasını engelleyen başka bir neden olarak, karşımıza bir de boşanma davasının gerekçesi çıkıyor. Tek taraflı boşanma davası, aldatma nedeniyle açıldıysa davanın sonuçlanması yıllar alabiliyor. Boşanma davasının yıllarca sürmemesinde avukat etkisini göz ardı etmemekte fayda var. Boşanma davasının daha hızlı karara bağlanması, sürecin çok daha iyi ve profesyonel bir şekilde takip edilmesi ve doğru yönetilmesi, işinde uzman bir boşanma avukatıyla mümkün olabiliyor. Davanın açılması sırasında belgelerde eksik kalmaması süreci başlatmak için en önemli adım. Tüm yasal gereklilikleri eksiksiz olarak yerine getirmek, hatasız ilerlemek ve süreç içerisinde karşılaşılabilecek problemleri öngörerek bertaraf etmek bu tür davalarda son derece önemli. Tek taraflı boşanma davalarında yalnızca delilleri mahkemeye sunmak da yeterli değil, aynı zamanda bir de tanık listesi sunulması gerektiğini unutmayın.

Tek Taraflı Boşanma Davası Hangi Koşullarda Açılabilir?

Herkes bir gün mutsuz olduğunu hissedebilir, yaşadığı hayata aynı şekilde devam etmek istemeyebilir, eşine ilk günkü duygularını beslemediğini fark edebilir… Bunların hepsi insani durumlar… Peki, tüm bunları gerekçe göstererek boşanma davası açılabilir mi? Tek taraflı boşanma davası hangi koşullarda açılabilir? Bir kere, tek taraflı boşanma davası açmak isteyen eşin dava dosyasına koyacağı geçerli bir boşanma sebebi olması gerekiyor. Bununla birlikte boşanma talebini destekleyecek doğrultuda hazırlanmış bir boşanma dilekçesi de olmalı ve bu dilekçeyle birlikte Aile Mahkemesine başvurmalı. Boşanma sebebinin evlilik birliğini temelinden sarsacak bir sebep olması önemli. Örneğin, aldatma ya da şiddetli geçimsizlik gibi sebepler, evlilik birliğini temelinden sarsan sebeplerdir. Ancak eşlerden biri bu sebeplerden kaynaklı olarak tek taraflı boşanma davası açıyorsa, bu sebepleri mahkemeye ispatlaması da gerekiyor. Aksi halde açtığı dava mahkeme tarafından reddedilir ve kişi bir daha 3 yıl boyunca yeni bir boşanma davası açamaz.

Tek taraflı boşanma davası süreçleri her iki taraf için de karmaşık ve yıpratıcı bir süreçtir. Psikolojik olarak da kişileri olumsuz yönde etkileyebiliyor. Bu nedenle yalnız olmamak ve profesyonel birinden destek alarak yola devam etmek aslında bir gereklilik. Hak kayıpları yaşanmaması için dava dilekçenizin doğru hazırlandığından, Medeni Kanuna aykırı olan herhangi bir husus bulunmadığından emin

Bir önceki yazımız olan Maaşını Alamayan İşçi Nereye Başvurmalı? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.