Anlaşmalı Boşanma Ne Kadar Sürer?

anlaşmalı boşanma ne kadar sürer
Anlaşmalı Boşanma Ne Kadar Sürer?
5 (100%) 1 vote

Her geçen gün sayısı giderek artan boşanma davalarında süreç eşlerin talep ve beklentilerine göre değişiklik gösteriyor. Çekişmeli boşanma davaları 6 ay ila bir yıl aralığında sürerken, anlaşmalı olarak görülen boşanma davaları en fazla 2-3 ayda sonuçlanabiliyor. Bununla birlikte tek celsede sonuçlanan ve bir günde bile karara bağlanan anlaşmalı boşanma davaları mevcut. Boşanma sürecinin uzaması veya kısalmasında ise uzman bir boşanma avukatının etkisi oldukça önemli. Zira boşanmanın sonuçları konusunda eşlerin anlaşmaya varmalarında avukatlar önemli yönlendirmelerde bulunabiliyor ve böylelikle boşanma davaları da çok kısa zamanda sonuçlanabiliyor.

Boşanmak isteyen eşlerin, evlilik birliği içerisinde son altı ay içerisinde ikamet ettiği yerde bulunan Aile Mahkemesi’ne başvurması gerekiyor. Eğer eşler, altı aydan daha uzun bir süredir farklı yerlerde ikamet ediyorsa boşanma davasının, davalının bulunduğu bölgenin mahkemesinde açılması gerekiyor.

Anlaşmalı Boşanma Süreci Nasıl İlerliyor?

Bir boşanma davasının anlaşmalı olarak görülebilmesi için öncelikle eşlerin boşanma konusunda mutabık olması ve ortak bir karar alması gerekiyor. Alınan kararın ardından anlaşmalı boşanma süreci maddelerle şu şekilde ilerliyor:

1. İlk olarak boşanma protokolü hazırlanıyor.
  2. Velayet, nafaka, tazminat, eşya paylaşımı, mal paylaşımı gibi konular protokol üzerinde düzenleniyor.
  3. Protokol eşlerin her ikisi tarafından da imzalanıyor.
  4. Dava dilekçesi hazırlanıyor.
  5. Eksiksiz olarak hazırlanan dava dilekçesi ile birlikte Aile Mahkemesi’ne başvuruluyor ve anlaşmalı boşanma davası açılıyor.
  6. Aile Mahkemesinden acil olarak duruşma günü talep ediliyor.
  7. Duruşma gününde eşlerin ikisi birden mahkeme salonunda bulunuyor.
  8. Duruşma sırasında eşler boşanmak istediklerini hür iradeleriyle hâkime beyan ediyorlar ve protokoldeki imzalarını ikrar ediyorlar.
  9. Mahkeme tarafından anlaşmalı boşanma sonucuna karar veriliyor.
  10. Gerekçeli karar yazılıyor.
  11. Gerekçeli karar tebliğ alınıyor.
  12. Eşler temyizden feragat ediyor.
  13. Karar kesinleşiyor.

Son olarak karar nüfus müdürlüğüne gönderiliyor. Bunun ardından eşler nüfus müdürlüğüne giderek kimliklerini değiştirebiliyor.

Anlaşmalı Boşanma Davalarında Mal Paylaşımı ve Velayeti

Boşanma davalarında eşler arasında anlaşmazlık yaşanmasına sebep olan konuların başında mal paylaşımı ve varsa müşterek çocuğun velayetinin kimde kalacağı geliyor. Her iki eş de çocuğun velayetinin kendisinde kalmasını istiyorsa davanın anlaşmalı boşanma şeklinde devam etmesi pek de söz konusu değil. Bu tür durumlar davanın çekişmeli boşanma davası olarak devam etmesine neden olabiliyor. Ancak eşler çocuğun velayeti, bakımı ve birlikte vakit geçirme süreleri hakkında aralarında anlaşmaya varmışlarsa durum sancılı olmaktan çıkıyor ve dava çok daha çabuk şekilde sonuçlanıyor.

Mal paylaşımı açısından da aynı durumun söz konusu olduğu söylenebilir. Anlaşmalı boşanmalarda mal paylaşımı genel olarak eşler arasında yüzde 50-yüzde 50 olacak şekilde paylaştırılıyor. Malların satın alındığı süreç, satın alım sürecinde evlilik birliğinin varlığı gibi konular da mal paylaşımında öne çıkan ve dava sürecini belirleyen konular…

Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Anlaşmalı boşanabilmek için ortak dilin hâkim olduğu bir boşanma protokolünün hazırlanması önemli. Protokolün eksiksiz olarak hazırlanabilmesi için anlaşmalı boşanma avukatından destek almayı ihmal etmeyin. Anlaşmalı boşanma protokolünde yer alması gerekenler ise şunlar:

• Eşlerin kimlik bilgileri eksiksiz olarak yer almalı.
  • Her iki tarafın da açık adresleri eksiksiz ve doğru olarak yazılmalı.
  • Tarafların çocukları hakkında vardıkları anlaşma maddelerle protokolde yer almalı. Bunlardan en önemlisi ise velâyet konusu. Çocuğun hangi eşte kalacağı konusunda varılan anlaşma protokolde açık ve detaylı olarak yer almalı.
  • Müşterek çocuklara dair iştirak nafakası ödenip ödenmeyeceği yazılmalı. Nafaka ödenecekse miktarı da muhakkak belirtilmeli.
  • Aynı şekilde maddi ve manevi tazminat miktarı da protokolde belirtilmeli.
  • Mal paylaşımı ve eşya paylaşımı yönünde yapılan anlaşmanın şartları açık ifadelerle protokolde yazmalı.
  • Boşanma avukatına vekâlet ücreti ödenip ödemeyeceği belirtilmeli.

Son olarak, hazırlanan boşanma protokolünün davanın başında mahkemeye ibraz edilmesi gerektiğini de unutmayın.

Bir önceki yazımız olan Anlaşmalı Boşanmada Arabuluculuk başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.