Kadıköy Boşanma Avukatı

Evlilik birliğini ortadan kaldıran nedenlerden biri de boşanmadır. Eşlerden birinin yasada öngörülen boşanma nedenlerinden birine dayalı olarak açacağı dava sonucunda koşulları oluşmuş ise hâkim kararı ile evlilik birliğine son verilir.

Kadıköy boşanma avukatı olarak boşanma sebebinin değerlendirilmesi, 6284 Sayılı Ailenin ve Kadına Karşı Şiddettin Önlenmesine dair kanun kapsamında koruma kararı çıkartılması, tedbir talepli boşanma davası açılması, mal kaçırma eylemi olması halinde acil olarak mahkemeden tedbir kararı alınması hususunda uzman avukat olarak hizmet vermekteyiz.

Aşağıda yer alan boşanma nedenleri yasada düzenlenmiştir.

-Hayata Kast, pek kötü veya onur kırıcı davranış,

-Suç işleme ve haysiyetsiz hayat sürme,

-Terk, Akıl Hastalığı, Zina,

-Evlilik birliğinin temelden sarsılması,

-Eşlerin anlaşarak boşanmaları,

-Bir boşanma reddinden sonra eşlerin üç yıl bir araya gelmemeleri,

Çekişmeli boşanma davasında neler talep edilmelidir?

Kadıköy boşanma avukatı olarak açılacak çekişmeli boşanma davasında maddi- manevi tazminat talep edilmesi, yoksulluk nafakası talep edilmesi, iştirak nafakası talep edilmesi, velayet hususunda talepte bulunmaktayız. Kadıköy boşanma avukatı olarak boşanma sebebinin değerlendirilmesi açılacak boşanma davasında delillerin somutlaştırılması, ses kayıtlarının sunulması, telefon kayıtlarının mahkeme kanalıyla talep edilmesi hususunda uzman avukat olarak hizmet vermekteyiz. Çekişmeli boşanma davası 4-5 celse (duruşma) sürmektedir.

Anlaşmalı boşanma davası nasıl gerçekleşir?

Yasada öngörülen şartları gerçekleşmesi ile birlikte anlaşmalı boşanma davası açılabilir. Bu şartlardan ilki evlilik birliğinin en az bir yıl sürmüş olmasıdır. İkinci şart ise maddi hususların ve velayet konusunu içerir boşanma protokolünün hazırlanmasıdır. Kadıköy boşanma avukatı olarak anlaşmalı boşanma protokolünün hazırlanması hususunda gerekli yönlendirmeleri yapmaktayız. Müşterek çocuğun velayetinin taraflardan hangisinde kalacağı, velayetin ortak velayet olması hususu, müşterek çocukla kişisel ilişkinin düzenlenmesi, müşterek çocuğa iştirak nafakası kararlaştırılması, maddi-manevi tazminat ve yoksulluk nafakasının kararlaştırılması konusunda Kadıköy boşanma avukatı olarak hizmet vermekteyiz. Anlaşmalı boşanma davası bir celse (duruşma) sürmektedir. Anlaşmalı boşanma davası avukatı olarak yakın tarihli duruşma günü alınması hususunda da hizmet vermekteyiz.

Koruma kararı nasıl alınır?

6284 Sayılı Ailenin ve Kadına Karşı Şiddettin Önlenmesi dair kanun kapsamında en yakın karakoldan veya Aile Mahkemesine başvurarak şiddet gerçekleşmese bile tehlike olma ihtimaline binaen koruma kararı talep edilebilmektedir. Koruma kararı verilmekle birlikte şiddet uygulayan, mağdurun bulunduğu yere yaklaşmamasına, iletişim kurmamasına, eşyalarına zarar vermemesine vb. tedbirlere karar vermektedir.

Medeni Kanuna göre boşanma, herhangi bir sebepten ötürü evlilik birliğinin sarsılması ya da ve beraberlik içinde yürütülememesi gibi durumlarda kişilerin başvurabileceği bir hak. Buna göre eşinden ayrılmak isteyen herkes boşanma davası açabiliyor. Ancak boşanma davası açmanın da bazı püf noktaları var. İşin inceliklerini bilmek ve hak kaybı yaşamamak için iyi bir boşanma avukatının desteğini almak önemli. Çetinkaya Hukuk boşanma avukatları boşanma davalarında profesyonel danışmanlık ve vekillik hizmeti veriyor.

Kadıköy Boşanma Avukatı Boşanma Davası

Boşanma davaları tek taraflı açılabilen davalardan… Anlaşmalı ve çekişmeli boşanma davası olarak da iki farklı türü bulunuyor. Eşlerin, boşanmanın koşulları bakımından anlaşmaya varmaları sonucunda açılan davalar anlaşmalı boşanma davaları oluyor. Ancak eşler bazı konularda uzlaşı sağlayamazlarsa boşanma davası çekişmeli olarak görülüyor. Her iki dava türünde de boşanma avukatının önemli bir rolü olduğunu unutmamak gerekiyor.

Kadıköy Boşanma Avukatı Boşanmanın Nedenleri

Günümüzde giderek artan boşanmaların değişen nedenleri var ve Medeni Kanuna göre de boşanma davası açılması için bu nedenlerin bir veya birkaçının bulunması gerekiyor. Eşlerden birinin evi ve eşini terk etmesi, karşılıklı ya da tek taraflı yapılan onur kırıcı davranışlar bu sebepler arasında yer alıyor. Bunların yanı sıra aile içi şiddet ve hayata kast etmek, şiddetli geçimsizlik ve eşler arasındaki uyumsuzluk, zina, eşlerden birinin suç işlemesi de en sık karşımıza çıkan boşanma sebepleri olarak sıralanabilir.

Karşılıklı olarak boşanmaya karar veren eşler, boşanmanın çerçevesini anlaşarak belirlemişlerde anlaşmalı şekilde boşanabiliyorlar. Ancak kimi zaman eşlerden biri boşanmak istemeyebiliyor ya da nafaka, varsa müşterek çocuğun velayeti, boşanma tazminatı gibi konularda eşler arasında anlaşma sağlanamayabiliyor. Bu gibi durumlarda boşanma davası süreci uzuyor ve çekişmeli bir hal alıyor.

Kadıköy Boşanma Avukatı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davasında belli başlı prosedürler olduğunu da hatırlatalım. İlk olarak boşanmanın gerçekleşebilmesi için geçerli sebeplerinin olmasının yanı sıra evrakların da eksiksiz şekilde hazırlanması gerekiyor. Boşanma davasının açılabilmesi için öncelikle boşanma dilekçesinin doğru hazırlanması şart! Dava dosyasında boşanmanın gerekçesi açık ifadelerle belirtilmeli. Aynı zamanda talep edilen geçici ve sürekli tedbirler de muhakkak dilekçede yer almalı. Yine dava sonucunda talep edilen her detay da boşanma davası dosyasında bulundurulmalı. Eğer eşler çekişmeli olarak boşanacaklarsa dava dosyasına delil niteliğindeki bütün belgelerin ilave edilmesi gerektiğini unutmayın. Süreç içerisinde hak kaybına uğramamak ve boşanma davasında istenen sonuçları elde etmek için belgeler her şeyden daha önemli!

Boşanma davası sürecinde her türlü bilgi ve detayın avukatlarla paylaşılması da davanın seyri adına önem taşıyor. Bu noktada tarafların dürüstlüğü devreye giriyor. Boşanmaya dair her detayda avukatlara karşı dürüst, açık ve net olmak kişinin faydasına oluyor. Tüm bunlar yerine getirildiği takdirde boşanma süreci başlayabiliyor.

Kadıköy Boşanma Avukatı Boşanma Davası Nereye Açılır?

Boşanma davasını üç yere başvurarak açabiliyorsunuz. İkametgahınızın bulunduğu yerdeki adliyeye, eşinizin ikametgahının bulunduğu yerdeki adliyeye veya son altı aylık süreçte birlikte ikamet ettiğiniz yerdeki adliyeye, evraklarınızı tamamladıysanız rahatlıkla başvuruda bulunabilirsiniz. Davanın görüleceği ve sonuca bağlanacağı yer ise Aile Mahkemesi oluyor.

Kadıköy Boşanma Avukatı Boşanma Dava Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Boşanma dilekçesi, boşanma davalarının kilit noktasını oluşturuyor. Eğer dilekçe doğru hazırlanmazsa dava süreç uzayabiliyor veya hak kayıpları yaşanabiliyor. Bu gibi durumlarla karşılaşmamak adına dava dilekçesinde davanın açılacağı mahkemenin ismi en başta mutlaka belirtilmeli. Her iki tarafın da ad, soy ad, TC Kimlik Numarası ve adres bilgileri eksiksiz şekilde yer almalı. Davanın konusu, boşanmanın sebepleri tek tek belirtilmeli ve bu sebeplere ilişkin varsa tüm deliller belgeleriyle birlikte dava dilekçesine ilave edilmeli. Tanık veya tanıklar varsa, isim ve adres bilgileri boşanma dilekçesinde yazmalı. Mahkemeden ne talep edildiği de dilekçesinin en açık şekilde yazılmalı.