Boşanma Davasında Hakim Neler Sorar?

boşanma davasında hakim neler sorar

Her evliliğin yaşama ihtimali olduğu bir tehlike vardır: Boşanmak.

Boşanmaya giden yolsa evlilik kurumunun inşasından çok daha farklıdır.

Hangi nedenle olursa olsun boşanmaya karar veren çift ya da eş, durumun hukukî karşılığı için aile mahkemesine başvuracaktır.

Boşanmaya karar verildikten ve bu başvurudan sonra nafaka, tazminat gibi konularla beraber boşanacak tarafların aile mahkemesinde hangi sorulara maruz kalacağı önem kazanır.

Evliliğin bitirilmesi anlaşmalı da olsa çekişmeli de olsa hâkimin soruları kaçınılmaz olacaktır ancak bu soruların en az zorlu ve sayıca az olanı anlaşmalı boşanma davalarında yaşanmaktadır.

Hâkimin soruları, boşanmadaki kusurluyu bulmak ve nafakayla tazminat talebini iyi inceleyip hüküm vermesi için oldukça önem taşır.

Soruların çeşidiyse boşanmanın türüne ve nedenine göre değişiklik gösterir.

Boşanma kararı verenler, “Acaba mahkemede hâkim ne sorar?” diye düşüneceklerdir.

Sorular, boşanma nedenlerine dayalı olarak değişeceği için konuyu başlıklar altında işlemeyi yararlı görüyoruz.

DETAYLI BİLGİ İÇİN BOŞANMA AVUKATI SAYFAMIZI ZİYARET EDİN.

www.cetinkayahukuk.com/bosanma-avukati

ALDATMA BOŞANMASINDA HÂKİM NE SORAR?

Hâkimin sorularını, boşanmanın nedenlerinin belirleyeceği açıktır.

Boşanma davasının dayandığı sebep aldatmaysa taraflar, hâkimin hangi sorularıyla karşılaşır?

Aldatmaya dayalı boşanma davasında hâkim neye dikkat eder?

Böyle bir durumda aldatmanın ne zaman gerçekleştiği, olayın bir defaya mahsus mu, yoksa sürekli mi olduğu, aldatmaya ilişkin kanıt bulunup bulunmadığı, varsa kanıtların neler olduğu gibi sorular, hâkimin soracağı sorular arasında yer alır.

ÇEKİŞMELİ BOŞANMA DAVASINDA HÂKİM NE SORAR?

boşanmada hakim

En fazla hâkim sorularının ve araştırılacak konuların yer aldığı boşanma şekli çekişmeli boşanmadır.

MUTLAKA OKUMALISIN  Hamileyken Boşanma Davası Süreci Nasıl Gerçekleşir?

Çekişmeli boşanma davasında hâkim ne sorar?

Çekişmeli boşanma davasında hâkim neye dikkat eder?

Bu sorulara cevap ararken böyle bir davada tarafların öne sürebilecekleri boşanma nedenlerine değinelim:

— Karakter uyumsuzluğu,

— Evlilik sorumluluklarını yerine getirmeme,

— Güven sarsan eylemler,

— Zina,

— Hayata kast,

— Suç işleme,

— Onur kırıcı davranış,

— Terk etme,

— Akıl hastalığı.

Bu nedenlere dayanan boşanma davalarında sadece hâkim soruları değil, aynı zamanda her konu için ayrı araştırma ve kanıt arayışı söz konusu olacaktır.

Çekişmeli boşanma türü, sorunlu ve zorlu bir evliliğin, boşanma aşamasının da zorlu geçmesinden ötürü tarafların maruz kalacakları sorular ve araştırılacak konular açısından da geniş bir özellik taşır.

Sorunların çok olduğu evlilik sonunda alınan boşanma kararında durum açık gibi görülse de evliliğe ve boşanmaya dair sorular da zorlu ve çeşitli olabilir.

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASINDA HÂKİM NE SORAR?

Anlaşmalı boşanmada eşler neredeyse tüm konularda anlaştığı için hâkim sorularının ve araştırma konularının daha az olacağı tahmin edilir.

Anlaşmalı boşanma davalarında hâkim ne sorar?

Anlaşmalı boşanma davalarında hâkim neye dikkat eder?

Bu soruların cevabını bir örnek üzerinden vermeye çalışalım:

Anlaşmalı boşanma davalarında tarafların özgür iradeleriyle boşanmak isteyip istemediği, hâkimin dikkat etikleri arasındadır.

Karar vermiş görünseler de taraflara boşanma istekleri sorulur.

Hâkim, anlaşmalı boşanma olduğu için boşanma protokolü sorusu yöneltir.

Taraflar, nafaka, maddî ve manevî tazminat, varsa çocukların velayeti gibi konuları da soru olarak hâkimden duyabilirler.

Mahkemede, taraflardan birinin, anlaşmalı boşanma adı altında tehditle boşanmayı kabul ettiği izlenimi doğabilir. Hâkim böyle bir durumda davayı reddedebilir.

BOŞANMA DAVASINDA ŞAHİTLERE NE SORULUR?

Dikkat edildiyse şimdiye kadar boşanmaya karar vermiş olan çifte sorulacak sorular üzerinde durduk.

MUTLAKA OKUMALISIN  Anlaşmalı Boşanma Protokolü Nasıl Hazırlanır?

Hâkim soruları yalnız boşanmak isteyen çiftle sınırlı kalmaz. Boşanma konusu içinde ispatlanacak durumlar çıkabilir.

Bu durumlarda delillerle beraber şahitleri de gündeme gelebilir. Bu durumda hâkimin soruları boşanma davasında şahit olanlara da yönelecektir.

Boşanma davasında şahitlere ne sorulur?

Bu sorunun cevabını şöyle çeşitlendirebiliriz:

— Tarafların ne zaman evlendiği,

— Birbirleriyle olan ilişkileri,

— Bahse konu olan evlilik sorunlarının ne zaman başladığı? gibi sorular, şahitlerin muhatap olacağı hâkim soruları içinde yer alabilir.

Şahitlerin sorulara vereceği yanıtların boşanma davasında önemli yeri vardır.

boşanma davasında dikkat edilecekler

BOŞANMA DAVASINDAKİ SORULARIN AMACI

Anlaşarak ya da zorlu bir süreçle boşanmaya karar veren taraflara aile mahkemesinde yöneltilen hâkim sorularının amacı nedir?

Boşanma gibi kolay olmayan bir süreç sorularla daha da zorlaştırılmaya mı çalışılır?

Evlilik kurumunun dağılması anlaşmalı da olsa sorulara muhatap olunmaması düşünülemez.

Soru sahibi olan hâkimin amacı, tarafların özgür iradelerini anlamak ve evliliği bitiren sebebi tespit etmektir.

Bu aşamadan sonra da bu iki konuya bağlı diğer sorular gündeme gelecektir.

Maddiyata dayalı olacak sonraki sorular da tarafların ayrılık sonrası karşılaşacağı kötü durumların önünü kapamakta faydalı olacaktır.

SONUÇ

Boşanmaya karar veren çift ya da eş, aile mahkemesinde karşılaşacağı durumlarla ilgili bir avukattan destek alarak süreci daha kolay atlatabilir.

Avukat desteğiyle en başta boşanma davasıyla ilgili zihinlerde oluşacak sorulara yanıt bulunacak, sonrasındaysa mahkeme sürecinin daha rahat ilerlemesi sağlanabilecektir.

Boşanma davası içinde ve davanın sonuçlanmasından sonraki süreçte karşılaşılacak durumlarla ilgili önemli konular, boşanma avukatından öğrenilebilir ve akıldaki soru işaretleri giderilebilir.

Boşanma avukatıyla dava öncesi ve dava sırasında yapılacak paylaşımların boşanma sürecinde çok etkili olacağını belirtmeliyiz.

Boşanmaya kesin karar vermiş olanların, aile mahkemesinde karşılaşacağı sorular ve konular karşısında zorlanmayacağı düşünülebilir ama bu yola çıkmadan evvel tarafların kendini sorguya çekmesinde de fayda olacaktır.

MUTLAKA OKUMALISIN  Velayet Sahibinin Çocuğu Göstermemesi

Bu sorgulama içinde şunlar yer alabilir:

— Neden boşanacağım?

— Boşanmak için tüm sebepler mevcut mu?

— Karşı tarafın hataları ve yanlışlarıyla ilgili kanıtlar neler?

— Çocuklar bu sürece nasıl hazırlanmalı?

— Boşanma sonrası için planlar ne?

Konuyu aile mahkemesine taşıyıp hâkim sorularıyla karşılaşmadan önce yukarıdaki soruları düşünüp cevap aramak boşanma sürecine girerken oldukça faydalı olabilir.

Unutmayın, en zor sorular, insanın kendine sorduğu sorulardır. Bunlara rahat cevap veriliyorsa ciddi konuların soruları korkutucu olmayacaktır.

DETAYLI BİLGİ İÇİN BOŞANMA AVUKATI SAYFAMIZI ZİYARET EDİN.

www.cetinkayahukuk.com/bosanma-avukati